top of page
Writer's pictureSandra Brambilla

Omnibus predstava Kraj svijeta u tri čina premijerno na 59. Festivalu Borštnikovo srečanje u Mariboru


omnibus predstava Kraj svijeta u tri čina
Foto: Marko Ercegović

Omnibus predstava Kraj svijeta u tri čina premijerno će se izvesti na 59. Festivalu Borštnikovo srečanje u Mariboru 4. lipnja 2024. u 20 sati. Predstava Kraj svijeta u tri čina  premijernu je izvedbu imala najprije u Beogradu 06. travnja 2024, zatim je premijerno prikazana u Zagrebu  17. svibnja 2024, a sad slijedi i premijera u Ljubljani.

 

Koproducenti u  projektu su Zagrebačko kazalište mladih, Beogradsko dramsko pozorište i SNG Maribor - Festival Borštnikovo srečanje.

 

Podsjetimo, omnibus predstava Kraj svijeta u tri čina  nastao je u okviru međunarodnog kazališnog projekta ''Skriveni glasovi u sjeni pandemije'' sufinanciranog sredstvima Kreativne Europe uz financijsku potporu Europske komisije. 

 

Više o predstavi:

 

KRAJ SVIJETA U TRI ČINA

POD SUKNJOM / AKTIVISTKINJE / SVIJET ZASLUŽUJE KRAJ SVIJETA

 

Koprodukcija: Zagrebačko kazalište mladih  / Beogradsko dramsko pozorište  / SNG Maribor - Festival Borštnikovo srečanje   

 

GLUME:

 

Pod suknjom: Katarina Bistrović Darvaš, Anđela Ramljak

 

Aktivistkinje: Petja Golec Horvat, Nina Kuclar Stiković, Rina Pleteršek, Barbara Polajnar, Milena Pučnik, Špela Setničar, Gaja Višnar

 

Svijet zaslužuje kraj svijeta: Iva Ilinčić, Mirjana Karanović, Milica Stefanović, Bojana Stojković

 

Autorice: Kristina Kegljen, Katja Gorečan, Tijana Grumić

Redateljica: Selma Spahić

Dramaturginja: Ivana Vuković

 

Scenografkinja: Urša Vidic

Kostimografkinja: Belinda Radulović

Skladatelj: Draško Adžić

Oblikovatelj rasvjete:  Aleksandar Čavlek

Suradnica  za scenski pokret: Ana Dubljević

Inspicijentica: Dina Ekštajn

 

 

Riječ dramaturginje:


Omnibus predstava Kraj svijeta u tri čina nastaje prema tekstovima Pod suknjom Kristine Kegljen, Aktivistkinje Katje Gorečan i Svijet zaslužuje kraj svijeta Tijane Grumić. Sva tri teksta imaju snažan feministički i autorski pristup zadanoj temi iskustva nasilja nad ženama u pandemiji, stvarajući uzbudljiv univerzum značenjski bogat ženskim faktima i artefaktima, a aktivan u otporu neoliberalnom kapitalizmu i patrijarhatu. Otpor se ne odnosi samo na svijet tekstova već i na njihovu i našu poziciju autorica, kulturnih radnica, svjesnih da ovisimo stalno o nekom (rijetkom) natječaju, u ovom slučaju rigidnih odrednica europskog projekta. Aspekt kulturnih radnica proširen je i dokumentarnim materijalima u dijalogu s tekstom Aktivistkinje.

 

Otpor i ženska osveta otvaraju se kao ključna zajednička pitanja koja postaju režijska provodna nit, bilo da smo u svjetovima majki i kćeri, vještica i 18 prepariranih ptica, jedne svinje i 13 pupčanih vrpci, gromova i blata ili svijetu čisto bijele suvremene galerije ženske povijesti s trenutačnim postavom o radnicama u kulturi koje pozivaju na protest. Na kraju, sve je to jedan svijet, onaj onkraj patrijarhalnog, čiji proplamsaji katkad dobace i do kolektivne svijesti, a za koji ipak nismo sigurne postoji li zaista ili ga samo sanjamo. Taj svijet inzistira u usmjeravanju ogledala k nama samima – kako gledamo (na) žene dok se zauzimaju za svoje živote jest političko pitanje.

 

Kraj svijeta u tri čina suvremeni je dramski omnibus koji suverenom izvedbom pokazuje snagu ženskog iskustva od prasvijeta do danas, od univerzalnog do usko teatarskog, upozoravajući nas da je s aktualnim, vladajućim vrijednostima, kraj svijeta davno stigao.


Ivana Vuković

Comments


bottom of page