Inovativan pristup socio - emocionalnom učenju uz koji dijete otkriva, osjeća i raste
Današnja djeca digitalno su najpovezanija i tehnološki najinvolviranija generacija do sada, a njihovo odrastanje oblikovat će brzi tehnološki napredak, društveni pritisci i veliki globalni izazovi. Iako će bez sumnje imati koristi od nevjerojatnih tehnoloških napredaka i globalne povezanosti, suočavaju se i s jedinstvenim izazovima vezanim za privatnost, fokus, mentalno zdravlje i ravnotežu između digitalnog i fizičkog svijeta. Tehnologija donosi mnoge prednosti, ali njezina prekomjerna ili nekontrolirana upotreba može imati ozbiljne posljedice na emocionalno zdravlje i socijalni razvoj djece.
Naime, brojni izvještaji, pa tako i HBSC (Health Behaviour in School-aged Children) izvještaj od strane WHO Europe ukazuju na povezanost prekomjernog vremena provedenog pred ekranom i mentalnih zdravstvenih problema kod djece u nekoliko europskih zemalja, gdje je prekomjerna izloženost online sadržajima dovela do povećane usamljenosti, osjećaja manje vrijednosti i simptoma depresije.
Litory je multisenzorna igračka koja djeci pomaže da razviju samopouzdanje, suosjećanje i druge ključne osobine koje su im potrebne da s povjerenjem kroče kroz izazove života. Riječ je o inovativnom pristupu socio - emocionalnom učenju kroz igru, uz koju dijete otkriva, osjeća i raste. Litory možemo zamisliti kao čarobnu zemlju posvećenu djeci, gdje svako dijete može živjeti svoje snove, biti ono što jest i odrastati u sretnu i ispunjenu osobu. U ovoj zemlji žive Litorijanci, mali stanovnici koji nas uče prijateljstvu, hrabrosti, ljubaznosti, različitosti, uspjehu i razgovoru. Koncept osmišljen je kroz tri osnovna elementa. Prvi je slaganje i apliciranje Litorijanaca na odjeću, kroz što oni postaju najbolji djetetovi suputnici. Drugi element je identifikacija, nakon što urone u Litory svijet i upoznaju priče u kojima se svaki Litorijanac suočava s nekim životnim izazovom. To je trenutak kada djeca prepoznaju osjećaje koje su nekad iskusila ili trenutno proživljavaju, te se pripremaju za buduće slične situacije, a Litorijanci postaju bića kojima djeca mogu vjerovati. Treći element je učenje. Naime, kroz Litory škole i radionice djeca s roditeljima prolaze kroz mnoga emocionalna stanja i izazovne životne situacije koje ih čekaju te s novim spoznajama puno sigurnije i sa znatno smanjenom mogućnošću stresa i traume, prođu kroz njih.
Cijeli Litory koncept sastavljanja Litorijanaca temelji se na povezivanju različitih dijelova s posebnim gumbima. Ti dijelovi igraju važnu ulogu u razvoju senzorne integracije i finih motoričkih vještina, dok istovremeno igra i pričanje priča potiču razvoj pažnje, koncentracije, jezika i govora te kreativnost. U suradnji s dječjim psiholozima, Litorijanci su dobili jedinstvene osobnosti, stvarajući zanimljivu galeriju likova koji vode različite živote, imaju različite interese i sanjaju različite snove, baš kao i sva djeca svijeta. Iskustvom različitih životnih avantura s Litorijancima iz priča, djeca prolaze kroz svojevrsnu vježbu određenih situacija unutar sigurnog okruženja, stječući znanje i vještine potrebne za suočavanje sa sličnim situacijama u stvarnom životu. Uz Litory školu, tu su i posebne radionice kroz koje se djecu i roditelje poučava kako koristiti naučene tehnike za bolje razumijevanje najrazličitijih izazova i otkrivanje superheroja unutar sebe.
Slijedeći primjer uspješnih europskih SEL implementacija, strukturirano učenje kombinira se sa slobodnom igrom, omogućujući djeci da uranjajući u igru, razvijaju ključne emocionalne vještine. Po završetku svih Litory škola, dijete i roditelj prolaze cijeli proces “litorizacije” kroz radionice, te kao nagradu dobivaju posebnu Litory djevojčicu imena Me koju nigdje ne možete kupiti već se isključivo mora steći. Tako da, kad negdje vidite dijete s Litorijancem Me, znate da je ispred vas netko tko vjerujte u sebe i tko će znati pronaći snagu da svijetu pokaže svoju čaroliju.
Iskustva roditelja i djece s Litory radionica pokazuju da Litory, osim što osnažuje djecu, jača i povezanost roditelja i djece, pomažući im da se međusobno još jače povežu te zajedno uče i rastu prihvaćajući međusobne vrline i mane te stvarajući jedan novi svijet koji je siguran, ugodan, radostan i samo njihov.
Comments